Izvor: Fakti
Čuveni ruski raketni koncern „Almaz-Antej“ objavio je: ako je malezijski Boing nad Donbasom oboren zenitnim raketnim sistemom – onda je to mogla da bude samo raketa 9M38 (M1) koju koriste sistemi „Buk-M1“. Ovome je dodao: u tom slučaju je raketa mogla da bude lansirana sa položaja nešto južnije od naselja Zarošćenskoje.
Stručnjaci „Almaz-Anteja“ su naglasili da su u svojoj analizi koristili podatke dobijene od „međunarodne komisije“ koja u Holandiji istražuje uzroke tragedije. I ukazali: da ta raketa nije mogla da bude lansirana iz grada Snježnoje.
Stručnjaci „Almaz-Anteja“ su posebnu pažnju posvetili brzini i površini oplate aviona koju su oštetili udarni „šrapneli“ rakete 9M38 (M1). Njihov zaključak je da je postojala „velika koncentracija“ šrapnela“, tolika i takva da je bila u stanju da razori bilo koji deo trupa aviona“.
Ta i takva koncentracija se – tvrde ruski eksperti – u njihovom žargonu naziva „skalpelom“. Zato što se u njemu koncentriše preko 40 odsto mase svih „šrapnela“ i oko 50 odsto celokupne energije eksplozije rakete.
Iz „Almaz-Anteja“ tvrde da su tragove dejstva „skalpela“ sa velikom pouzdanošću identifikovali po oštećenjima malezijskog Boinga. Odatle je i izveden osnovni zaključak: ako je bio oboren raketnim sistemom „Buk“ – onda je bila iskorišćena raketa 9M38 (M1).
Drugi najvažniji zaključak je da je raketa bila usmerena tako da „preseče let aviona“.
Stručnjaci „Almaz-Anteja“ ukazuju da je kurs rakete bio: 72-78 stepeni po horizontali i 20-22 stepena „u vertikalnoj ravni“.
„Samo takav položaj i let rakete može objasniti karakter svih oštećenja i način na koji je došlo do razaranja konstrukcije aviona. Upravo ukrštanje leta aviona i leta rakete pod tim uglom pokazuje da je sama raketa mogla da bude lansirana sa položaja južnije od Zaprošćenskog. I to iz „kvadrata“ veličine 2,5×3,5 kilometara“ – podvlači se u ekspertizi „Almaz-Anteja“.
Po rečima njegovog direktora Jana Novikova, njegov koncern je sve svoje nalaze već predao Holandiji i „međunarodnoj komisiji“.
Novikov je, inače, najodlučnije odbacio ukrajinske tvrdnje da je „Almaz-Antej“ u svojoj analizi koristio „montirane snimke“.
Novikov je, u tom kontekstu ukazao da su se američki sateliti u vreme tragedije malezijskog Boinga 777 nalazili – iznad Ukrajine.